Vege paella s bielou fazuľou

12:22

Paella je tradičné španielske jedlo podobné rizotu. Jeho základ tvorí ryža, zelenina a plody mora, či iný druh mäsa. Typickou koreninou používanou v paelle je šafran, ten som však vynechala, zatiaľ som ho nikdy nekupovala. Miesto mäsa som použila fazuľu /to je môj osvedčený trik na jeho náhradu/, aby bolo jedlo výdatnejšie. Všetko máte hotové cca do 20 minút v jednej hlbšej panvici, takmer bez neporiadku v kuchyni. Neviem čo viac si od sobotného obeda priať :)



Na 3-4 porcie budete potrebovať:

1 hrnček ryže natural
1 cibuľa nakrájaná na drobno
2 strúčiky cesnaku nasekané na jemno
2 červené papriky nakrájané na kocky
1/2 hrnčeka mrazeného hrášku
1 hrnček nakrájaných čerstvých fazuľových strukov
1 konzerva bielej fazule
1 konzerva lúpaných krájaných paradajok
korenie: použila som zmes korenín na paellu, ktoré obsahuje paradajkový prášok, paprikové floky, cesnak, cibuľa, kurkuma, čierne korenie
2 hrnčeky vývaru
soľ
1 PL olivový olej

  • V hlbšej panvici zohrejeme olivový olej a speníme na ňom cibuľku a po chvíľke pridáme aj cesnak.
  • Potom vmiešame ryžu a dve minútky opekáme.
  • Vmiešame papriku, paradajky, všetky koreniny a fazuľky (ale iba ak dávate čerstvé, mrazené su predvarené a rozvarili by sa. Ak chcete použiť mrazené fazuľky vmiešajte ich ku koncu spolu s hráškom).
  • Podlejeme vývarom, zakryjeme a na miernom plameni varíme do mäkka. V prípade potreby ešte podlejeme trochou vody.
  • Ku koncu vmiešame do paelly hrášok a scedenú konzervu fazule.
  • Necháme prevrieť a odstavíme.
  • Podávame posypané čerstvou petržlenovou vňaťou.



You Might Also Like

0 komentárov

Sledujte ma na facebooku

Celkový počet zobrazení stránky