Pšenová kaša so slivkami, slzovkou a makom

5:40

Prednedávnom som si kúpila slzovku, lebo som o nej počula a čítala samé chvály. Receptov na ňu som našla žalostne málo, tak som musela vymyslieť niečo, do čoho by som ju mohla použiť. Prvýkrát som ju skúšala uvariť spolu s quinoou a kurkumou na sladko, tiež na štýl raňajkovej kaše. Tento recept sa mi však nepodaril, lebo quinoa bola už dávno uvarená a slzovka ešte tvrdá. Potom som sa niekde dočítala, že slzovka by sa mala pred varením aspoň na pár hodín namočiť. A tak som teda vyskúšala dopredu na noc namočiť a uvariť tentokrát spolu so pšenom. Pšeno predsa len potrebuje dlhšie variť ako quinoa.
Druhý pokus bol teda úspešný a mne sa podarila táto fakt geniálna raňajková kaša. Slivky na trhoch a v obchodoch ešte stále dostať, takže najvyžší čas vyskúšať túto mňamku.

Slzovku môžte pokojne aj vynechať, je to pomerne drahá záležitosť. Ale mne to stálo za vyskúšanie, lebo jej údajné účinky sú fakt lákavé.
Tak napríklad, má silné čistiace a detoxikačné účinky. Podporuje funkciu sleziny a napomáha tráveniu mäsa a tukov. Takisto má pozitívny vplyv na pleť, pomáha pri liečbe akné. Nejdem tu písať úplne všetko, tých priaznivých účinkov je pomerne veľa, koho táto téma zaujíma viac, tak si prečítajte napríklad tu.

Ak vás slzovka zaujala, môžte ju okrem tohto receptu skúsiť použiť do hŕstkových polievok alebo ju uvariť spolu s celozrnnou ryžou ako prílohu. 








Na dve porcie budete potrebovať:

2-3 ks čerstvých sliviek nakrájaných na kocky /môžu byť aj mrazené/
2 PL maku - nemusí byť zomletý
2 PL slzovky - do rána namočenej vo vode
1/2 hrnčeka pšena
1 a pol hrnčeka kokosového mlieka
1 PL medu


  • Slzovku zlejeme z vody a spolu s pšenom poriadne prepláchneme cez sitko v studenej vode
  • Dáme do menšieho hrnca, pridáme slivky, mak a podlejeme kokosovým mliekom
  • Varíme prikryté pokrievkou kým sa takmer všetka tekutina nevyvarí
  • Potom odstavíme a necháme ešte 10 minút prikryté postáť
  • Premiešame s medom, môžme pridať aj kúsok masla alebo kokosového oleja
  • Podávame ešte teplé
Ak vás zaujal tento recept pozrite aj:

Banánovo ovsená kaša s rebarborovou marmeládou
Raňajková kaša na dva spôsoby
Obilninová kaša z výrobníka


You Might Also Like

0 komentárov

Sledujte ma na facebooku

Celkový počet zobrazení stránky