Hŕstkový šalát s fetou

12:17

Na dovolenke som dostala pár skvelých nápadov na recepty a keďže mám voľno až do konca týždňa, tak mám čas aj na ich realizáciu. Toto je prvý recept, ktorý som vyskúšala a chutil fakt skvele. Myslím, že podobné šaláty si v zime budeme robiť často. Je to vlastne taký tabouleh šalát, ale namiesto kuskusu som použila hŕstku.
Šalát som doplnila zmesou olivového, ľanového a tekvicového oleja. Samozrejme stačí keď použijete len kvalitný olivový olej. Ale tieto kvalitné oleje lisované za studena sú plné nenasýtených mastných kyselín, ktoré sú pre organizmus veľmi prospešné. Ak by vás táto téma zaujímala, prečítajte si perfektnú knižku Lněný olej od Johanny Budwig. Ale možno sa v ďalšom článku rozpíšem aj ja, ak bude čas :)


Na 3 porcie budete potrebovať:

1 hrnček hŕstkovej zmesy - ja som použila jačmenné krúpy, špaldu, fazuľky mungo, šošovicu a zelený lúpaný hrášok
1/2 konzervy cíceru - môžte použiť kľudne celú, ja som druhú polku dala do polievky
1 červená paprika
6 ks cherry paradajok
trochu póru nakrájaného na tenké kolieska
2 PL krájaných sušených paradajok
4 PL krájaných zelených olív
1 PL extra panenského olivového oleja
1 PL tekvicového oleja
1 PL ľanového oleja - tieto dva oleje môžte vynechať, ale sú perfektným zdrojom nenasýtencýh mastných kyselín, ktoré sú pre telo veľmi prospešné.
1/2 balenia feta syra
1 ČL balzamica
hrsť nasekaných čerstvých byliniek - použila som oregano a bazalku
morská soľ

Hŕstku uvaríme v dvojnásobnom množstve vody v osolenej vode. Do vody môžme pridať aj 1 bobkový list a 1 ČL tamari omáčky /to je sójová omáčka bez obsahu lepku/. Keď sa všetka voda vyvarí, odstavíme zo sporáka a necháme pod zavretou pokrievkou dôjsť. Medzitým si nakrájame na drobno papriku, pór, cherry paradajky, olivy a sušené paradajky. V malej misočke si zmiešame spolu všetky oleje. Keď hŕstka trochu vychladne, premiešame ju s nakrájanou zeleninou, bylinkami, olejovou zálievkou a balzamicom. Dosolíme a podávame pozypané nakrájaným feta syrom. Dobrú chuť!

You Might Also Like

0 komentárov

Sledujte ma na facebooku

Celkový počet zobrazení stránky