Granola so sušenými ďatlami a arašidovým maslom

13:35

Domáce müsli, teda granolu doma zbožňujeme a vždy musí byť nejaká v zásobe. Pridávam ju do smoothies na ozdubu, na kaše alebo len tak na ovocie, či do jogurtu. Už som sa stala pomaly expertom na ich prípravu, zakaždým si vymyslím iné prísady a inú kombináciu chutí. Tentokrát som stavila na arašidy a arašidové maslo, ktoré tvoria základ tejto granoly. A musím povedať, že sa po nej len tak zaprášilo.
Vyskúšajte si ju aj vy pripraviť doma, je to zdravšia a podľa mňa aj chutnejšia alternatíva ku kupovaným raňajkovým cereáliám, ktoré sú plné cukru a iných somarín.
Môžte vyskúšať aj moju pohánkovú granolu alebo granolu z ovsených vločiek a ďatlí, všetky sú skvelé. A dobre poslúžia aj vtedy, keď máte chuť na niečo sladké.



Na 1 plech budete potrebovať:

2 PL kokosového oleja
2 PL medu
1 PL arašidového masla
150g sušených ďatlí
1/2 hrnčeka lúpaných arašidov
1/2 amarantových vločiek
1 hrnček jemných ovsených vločiek
2 PL ľanových semiačok

Sušené ďatle nakrájame nadrobno alebo necháme nasekať v robote, arašidy takisto nasekáme na drobnejšie. Med, kokosový olej a arašidové maslo dáme do hrnca a na slabom plameni necháme roztopiť. Potom prisypeme arašidy, ďatle, ľanové semiačka a vločky. Množstvo vločiek je len orientálne, vždy treba prisypávať vločky, až kým nie je zmes dosť hustá. Taká akurát, aby sa rozpadala, mrvila. Zmes preložíme na plech vystlaný papierom na pečenie a dáme piecť na 15-25 minút do rúry vyhriatej na 150 ºC. Necháme vychladnúť, potom preložíme do uzatvárateľnej sklenenej nádoby. Ešte som neskúšala ako dlho zmes vydrží, lebo sa u nás do týždňa po nej len tak zapráši :) Verím, že u vás to bude podobné. Dobrú chuť!


You Might Also Like

0 komentárov

Sledujte ma na facebooku

Celkový počet zobrazení stránky