Raňajková kaša z troch obilnín s makom a čučoriedkami

11:34

Cez leto mi kaše vôbec neprídu na chuť, no akonáhle sa ochladí, tak sa mi doslova pýtajú. Človeka príjemne zahrejú a dokonale zasýtia. A keďže mi v chladničke už pár dní stálo načaté mlieko, voľba padla práve na kašu. Chcela som vyskúšať niečo špeci a tak som namiešala tri rôzne (pseudo)obilniny: amarant, quinou a pšeno. Výsledok výborný, obaja sme si doma pochutnali :)


Na 2 porcie budete potrebovať:

1/2 hrnčeka namiešaných obilnín - amarant, pšeno, quinoa (stačí pokojne keď použijete len 2 alebo 1 druh)
1 hrnček mlieka (rastlinného mlieka)
1/2 ČL škorice
2 PL maku (mne sa ho nechcelo zomlieť)
med na dosladenie podľa chuti
1 ČL masla ghee alebo klasického masla
sezónne ovocie

  • Obilniny prepláchneme cez sitko a dáme variť do mlieka spolu s makom a škoricou.
  • Varíme za občasného miešania na čo najslabšom plameni. Odstavíme, keď sa takmer všetka tekutina vstrebe.
  • Premiešame s medom a maslom, naberieme do misiek a ozdobíme ovocím prípadne orechmi.
Tip na servírovanie:
Miesto čerstvého ovocia môžte použiť dusené jablká alebo hrušky, domácu presnidávku (detskú výživu), lekvár, či jogurt. Základ ostáva a zakaždým máte iné raňajky :)


Vyskúšajte aj iné raňajkové kaše

 Ovsená kaša na dva spôsoby
 Pšenová kaša so slivkami, slzovkou a makom
Kakaová kaša z quinoi s opečeným banánom

You Might Also Like

0 komentárov

Sledujte ma na facebooku

Celkový počet zobrazení stránky