Pšenová "žemľovka" s tvarohom, jablkami a omáčkou z lesného ovocia

8:00

Konečne som sa po sto rokoch vschopila a dokopala spísať nejaký recept. Teraz som taká rozlietaná, že nestíham svoje výtvory ani fotiť. Mám pár stravníkov navyše a zaberie mi to prevažnú časť dňa. A zvyšný čas zase trávim vo fitku alebo na beachovom kurte, takže sa niekedy aj za celý týždeň nedostanem k počítaču. Ale nesťažujem si, baví ma to a plním si svoj sen :)


Na 4-6 porcií budete potrebovať:

3 hrnčeky pšena
500g plnotučného hrudkového tvarohu
3-4 vajcia
5-6 strúhaných jabĺk (ja som použila dva 7 decové poháre sterilizovaných strúhaných jabĺk)
3 hrnčeky rastlinného mlieka alebo jablkovej šťavy a 2-3 hrnčeky vody na uvarenie pšena
približne 1 hrnček mlieka na zriedenie pšena po dovarení
2 ČL škorice
4 PL trstinového cukru
1 hrnček sušených nesírených hrozienok
vanilková esencia

Na omáčku z lesného ovocia budete potrebovať:

1 hrnček čučoriedok
1 hrnček ríbezlí (môže byť mix)
1 ČL sušenej citrónovej kôry
1-2 PL trstinového cukru
šťava z jedného citróna
2 PL chia semienok
1 dcl vody

  • Pšeno premyjeme cez sitko a dáme variť do väčšieho hrnca spolu s mliekom/ovocnou šťavou, 3 hrnčekmi vody a 1 PL cukru.
  • Zatiaľ si nachystáme tvarohovú plnku a nastrúhame jablká: tvaroh vymiešame s vajíčkami, 1 ČL škorice, polovicou hrozienok, vanilkovou esenciou a 2 PL cukru.  Do jabĺk vyžmýkame polku citróna, vmiešame 1 ČL škorice a cukor podľa potreby a kyslosti jabĺk.
  • Keď je pšeno hotové, vmiešame do neho zvyšok hrozienok, približne jeden hrnček mlieka, 2 PL cukru a poriadne premiešame, aby sa vytvorila hustá lepivá zmes.
  • Túto zmes potom vrstvíme do zapekacej misy na striedačku s tvarohom a jablkami tak, aby bola na spodku a aj na vrchu pšenová vrstva. Mne vyšli takéto vrstvy tri a dve vrstvy tvarohu a jabĺk. 
  • Takto pripravenú žemľovku dáme zapiecť na 45-60 minút do rúry vyhriatej na 180 stupňov.

  • Kým sa "žemľovka" pečie, prichystáme si ovocnú omáčku. Všetky suroviny okrem chia semienok dáme do hrnca a na miernom plameni necháme prehrievať.
  • Ovocie popučíme vidličkou, prípadne ho trošku premixujeme ponorným mixérom. Ale nie úplne do hladka, iba tak kde-tu. Aby ostali aj celé rozpučené kúsky ovocia.
  • Potom vmiešame chia semiačka, necháme na miernom plameni prevrieť a odstavíme.
Žemľovku polejeme ovocnou omáčkou a vychutnávame :) Cez leto chutí perfektne a osviežujúco aj za studena. Dobrú chuť!  

Vyskúšajte aj iné sladké recepty:

 Pšenovo amarantový nákyp s makom a ovocím
 Paleo tvarohové lievance
Tvarohová žemľovka s quinoou

You Might Also Like

0 komentárov

Sledujte ma na facebooku

Celkový počet zobrazení stránky