Talianske zelerové rizoto so sušenými hubami

8:21

Dnes som si pripravila recept na talianske rizoto so zelerom a hubami. Nie je to síce extra zdravé jedlo a navyše je pomerne kalorické a zasýti na kratšiu dobu, ale kto by nemiloval rizoto. Ja robievam rizoto vždy len takto po taliansky, podliate vínkom, dochutené parmezánom a zjemnené maslom. Ak ste ešte takto rizoto nepripravovali, určite to vyskúšajte. Je to fakt pecka. A bonus navyše - víno, čo vám ostane bude treba dopiť :)


Na 4 porcie budete potrebovať:

1 hrnček ryže Arborio alebo inej na prípravu rizota
hrsť sušených húb
2 hrnčeky nadrobno nakrájaného zeleru - ja som ho nasekala v mixéri
1 cibuľa nasekaná
1 PL olivového oleja
100 ml suchého bieleho vína
50g strúhaného syra Grana Padano
kúsok masla

  • Huby namočíme do misky  s vodou.
  • Zeler si očistíme a nakrájame na malé kocky alebo nasekáme v kuchynskom robote.
  • Na olivovom oleji orestujeme cibuľku, potom k nej pridáme zeler a ešte pár minút restujeme.
  • Vsypeme ryžu, premiešame, podlejeme vínom a necháme zredukovať.
  • Potom pridáme huby spolu aj s vodou a posolíme. 
  • Za občasného miešania varíme a podlievame po troške vodou, až kým nie je ryža uvarená al dante.
  •  Odstavíme, vmiešame parmezán a maslo a ihneď podávame.

Vyskúšajte aj tieto recepty:










Cviklové pšenoto











Pohánkové rizoto s hlivou a zelenou fazuľkou

You Might Also Like

0 komentárov

Sledujte ma na facebooku

Celkový počet zobrazení stránky