Cviklové pšenoto

12:04

Sezóna cvikly je v plnom prúde a keďže ja cviklu milujem, snažím sa stále vymýšľať nové a nové recepty. Receptov na cviklové rizoto som už videla plno, ale väčšinou sa cvikla buď upečie alebo uvarí a potom nakrája alebo rozmixuje a vmieša do rizota.
Ja mám však rada rýchle a jednoduché recepty a toto sa mi zdalo zdĺhavé. Preto som cviklu ošúpala a nahrubo nastrúhala a hneď na začiatku vmiešala do rizota, nech sa to celé spolu varí a krásne prejde chuťami.
Namiesto ryže som zas použila pšeno, ktoré môžte namiesto ryže použiť do akéhokoľvek rizota, jednoznačne tým stúpne nutričná hodnota jedla.



Na 4 porcie budete potrebovať:

1 hrnček pšena
2 stredne veľké cvikle nahrubo nastrúhané
1-2 dcl suchého bieleho vína
1 cibuľa alebo šalotka
2 PL olivového oleja
500ml zeleninového vývaru (ak nemáte, môže byť aj voda)
50g strúhaného Grana Padano
kúsok podstivého kravského masla
 soľ


  • Cibuľu si nakrájame na drobno a na olivovom oleji restujeme do sklovata.
  • Pridáme cviklu a premyté pšeno a chvíľku spolu restujeme.
  • Potom podlejeme vínom a nechéme pár minút, kým zredukuje.
  • Osolíme a podlejeme vývarom tak, aby boli všetky suroviny zaliate tekutinou.
  • Postupne vývar po troche prilievame vývar, až kým nie je pšeno uvarené al dante.
  • Do pšenota vmiešame parmezán a kocku masla, poriadne premiešame, necháme rozpustiť a potom odstavíme.





You Might Also Like

0 komentárov

Sledujte ma na facebooku

Celkový počet zobrazení stránky