Letná hŕstková polievka s riasou wakame

8:51

Nedávno som si kúpila v obchode so zdravou výživou sušené riasy wakame a kombu. Bola som zvedavá a už dlho som riasy chcela vyskúšať. Nevedela som však čo s nimi, ako chutia a ako ich vlastne pripraviť. Toto je prvý recept v ktorom som ich vyskúšala. Nabudúce skúsim s nimi niečo na štýl rizota. Každé riasy sa však pripravujú trochu ináč, vždy treba postupovať podľa návodu na obale. Niektoré stačí namočiť, iné treba variť až pol hodinu a pod.

Riasy ma veľmi lákali kvôli ich nutričnému bohatstvu. Sú nabité minerálmi a stopovými prvkami, z ktorých najväčšie zastúpenie má železo a vápnik. Hladiny vápnika a železa sú také vysoké, že pokojne nahradia mliečne výrobky a mäso. A čo je ešte zaujímavejšie, riasy v sebe skrývajú aj vysokohodnotné bielkoviny a teda aj dôležité aminokyseliny. Riasy obsahujú aj veľké množstvo vitamínov, najmä vitamín A, E a C. Ale sú aj z jedným z mála, ak nie jediným, zdrojom vitamínu B12

Takúto papanicu by preto mali zaradiť do stravy najmä tí jedinci, ktorí sa dali na vegetariánstvo alebo vegánstvo.

Ďalšou veľkou výhodou rias je, dokážu telo účinne detoxikovať. Vedia na seba naviazať toxíny a ťažké kovy, ktoré potom spolu s riasami vylúčime z tela von. Tým pádom pomáhajú predchádzať rôznym civilizačným chorobám. Niet divu, že Japonci, ktorí patria medzi najväčších konzumentov rias sa dožívajú takého vysokého veku. Niečo na tom bude :)

Tak teda hurá do varenia!


Na 5 litrový hrniec polievky budete potrebovať:

4 stredné zmiaky
4 mrkvy
1 kaleráb
1 menšia cuketa
1/2 póru
1 cibuľa
5 stredných šampiónov
1 plátok riasy wakame /zoženiete v obchode so zdravou výživou/
1/2 hrnčeka hŕstky - ja som použila jačmenné krúpy, 2 druhy šošovice a špaldu
1 PL olivového oleja
solčanka

Najprv si namočíme do vody riasu wakame, nech nám zmäkne. Cibuľu si nakrájame na drbno, všetku zeleninu načistíme a pokrájame na kocky, pór na kolieska. Zeleninu si rozdelíme, do jednej misky dáme takú, ktorá sa varí dlhšie, čiže mrkvu, kaleráb a šampióny. Túto zeleninu budeme na začiatky restovať na oliváči. V druhej miske bude zelenina, ktorú pridáme do polievky až neskôr, lebo sa uvarí rýchlo: zemiaky, cuketa, pór. Do väčšieho hrnca si dáme zohriať olivový olej, prisypeme cibuľu a restujeme do sklovata. Pridáme restovať koreňovú zeleninu spolu so šampiónmi a restujeme pár minút. Potom zalejeme vodou (ja používam horúcu vodu z kanvice, urýchli to varenie), vsypeme hŕstkovú zmes a osolíme. Riasu wakame si nakrájame na menšie plátky a vhodíme do polievky. Prikryté varíme na miernom plameni asi 15 minút, potom vsypeme zvyšnú zeleninu a dovaríme do zmäknutia. Hŕstková polievka vydrží v chladničke maximálne 2-3 dni, pretože kvôli hŕstke pomerne rýchlo začne kysnúť. Dobrú chuť!

You Might Also Like

0 komentárov

Sledujte ma na facebooku

Celkový počet zobrazení stránky