Hokkaido polievka s červenou šošovicou

10:09

Krémová hokkaido polievka je pre väčšinu notoricky známa. Ja som ju však trošku ozvláštnila a pridala som do nej pór, červenú šošovicu a kurkumu. Výsledok bol vynikajúci, aj keď už nebolo tak výrazne cítiť chuť hokkaido. Ale vďaka šošovici polievka o niečo viacej zasýti a v kombinácií s kurkumou je aj o niečo výživnejšia. (Ak si chcete prečítať niečo o kurkume, klikajte sem.)
Na týchto krémových polievkach je super to, že je zakaždým trochu iná. Vždy sa niečo uberie, iné pridá a dá sa experimentovať s chuťami. A naozaj sa využije akákoľvek zelenina, s ktorou neviete čo spraviť.


Na 4-5 porcií budete potrebovať:

3 mrkvy
1 cibuľa
3 strúčiky cesnaku
1 pór
1/2 hokkaido tekvice
1/3 hrnčeka červenej šošovice
2 PL olivového oleja
štipka mletého čierneho korenia
1/2 čajovej lyžičky kurkumy
bylinková soľ
morská soľ

Hokkaido si rozkrojíme, vydlabeme a polovičku nakrájame aj so šupkou na väčšie kocky. Cibuľu a cesnak si nakrájame na drobno a na olivovom oleji restujeme do sklovata. Potom pridáme očistenú a nakrájanú mrkvu, restujeme ešte pár minút. Prihodíme pór nakrájaný na kolieska, tekvicu a posypeme kurkoumou. Podlejeme vodou alebo vývarom tak, aby bola celá zelenina zaliata a ešte kúsok navyše. Pridáme soľ, korenie bylinky a varíme asi 10 minút. Po 10tich minútach vsypeme aj prepláchnutú červenú šošovicu a varíme ešte asi 10-15 minút. Odstavíme, rozmixujeme tyčovým mixérom. Ak treba, tak ešte dosolíme.
Podávame posypané parmezánom a pokvapkané tekvicovým alebo olivovým olejom. Ja som navrch dala ešte brokolicové klíčky, ale polievka nebola dosť hustá, tak sa strtili v polievke.
Dobrú chuť!




You Might Also Like

0 komentárov

Sledujte ma na facebooku

Celkový počet zobrazení stránky