Ľadový šalát s pečenou cviklou a kuracím mäsom

11:15

Tak a prvýkrát sa na mojom nepoškvrnenom blogu objavuje mäso. Ale nie hocijaké! Mäsko zo slepačieho vývaru z domácej sliepky, ktorý chutil úplne dokonale. Uvarené mäso som pooberala a časť odložila bokom, že reku ešte niečo z neho vykúzlim. A veru aj vykúzlila. Ľadový šalát, výhonky žeruchy a pískavice, pečená cvikla a balzamico. Jedna báseň! Možno by som tam šupla ešte trochu kozieho syra, ale nebol práve po ruke, teda po chladničke lepšie povedané. Nechajte si teda chutiť :)






Cviklu si vždy pripravujem deň dopredu a vo väčšom množstve, potom ju pridávam do roznych šalátov, ale aj iných jedál. Toto je na ňu základný recept, ktorý budem používať často. 

Na upečenie cvikly potrebujeme:
1kg menších cvikiel
6-8 stručikov cesnaku
olivový olej
čerstvé lístky bazalky alebo sušená bazalka
alobal

Cviklu a cesnak ošúpeme a cviklu nakréjame na väčšie kocky. Z cvikly si pobíme na alobal kôpky, na každú kôpku dáme jeden až dva strúčiky cesnaku, zopár lístkov bazalky, posolíme a polejeme olejovým olejom. Každú kôpku zabalíme celú do alobalu, teda vytvoríme balíčky alebo taštičky, ktoré poukladáme na plech. Vyjde nám ich asi 6-8. Vložíme do rúry vyhriatej na 180 ºC a pečieme kým cvikla nezmäkne, cca 60 minút. Takáto pečená cvikla vydrží v chladničke 3-4 dni.

Na 2 porcie šalátu potrebujeme:
nejdem uvádzať gramáže, myslím, že to nie je potrebné
ľadový šalát
varené alebo grilované kuracie mäso
pečená cvikla
klíčky podľa chuti - ja som použila zmes žerucha, horčicové semienko, pískavica
olivový olej
bylinková soľ
balzamico ocot

Všetko spolu premiešame, dochutíme a podávame. Môžme pridať aj trošku kozieho syra alebo fety. Ale aj bez neho je to vynikajúce. Dobrú chuť!

You Might Also Like

0 komentárov

Sledujte ma na facebooku

Celkový počet zobrazení stránky