Quinoový šalát s olivami a pestom

7:15

Že mám úchylku na quinou ste si už možno všimli. No nemôžem si pomôcť, strašne mi chutí a neviem sa jej dojesť. Preto mám pre vás ďalší recept do zbierky s toutou superpotravinou. Tentokrát za studena vo forme šalátu, dochutenú pestom.
Čo to o quinoe som spomínala už v tomoto článku, ale nezaškodí niektoré informácie zopakovať a iné zas doplniť. Quinou pestovali už pred 6000 rokmi Inkovia, preto ju nazývajú aj inkské zrno. Patrí medzi pseudoobilniny, je príbuzná so špenátom, mangoldom a červenou repou. Je jednou z potravín najbohatejších na živiny. Sú v nej obsiahnuté komplet všetky esenciálne mastné kyseliny, ktoré si telo nevie samé vyrobiť a musí ich získať z potravy. Takéto zastúpenie esenciálnych aminokyselín ponúkajú takmer výlučne živočíšne produkty - výnimku teda tvorí quinoa. Preto je táto potravina veľmi vhodná pre vegetariánov a vegánov.  Navyše je quinoa bezlepková a má pomerne nízky glykemický index, a preto po jedle dvíha hladinu cukru v krvi pomaly. 
Najvyžší čas zaradiť túto pseudoobilninu aj do vašej kuchyne. Určite si ju zamilujete aj vy, za to vám ručím :)


Na 2 porcie potrebujeme:

1 hrnček bielej quinoi
2 PL sušených paradajok v oleji
4 PL nakrájaných čiernych olív
8-10 cherry paradajok
4-6 ČL bazalkového pesta
1-2 PL kvalitného olivového oleja

Quinou ovaríme v osolenej vode v pomere 1:1,5, po uvarení nechéme vychladnúť a odležať. Najlepšie uvariť deň vopred. Potom už len zmiešame s ostatnými surovinami, dochutíme soľou a pokvapkáme olivovým olejom a pestom.

You Might Also Like

0 komentárov

Sledujte ma na facebooku

Celkový počet zobrazení stránky