Zapekaná brokolica s hlivou

10:40


Keďže som zohnala doma vypestovanú hlivu, tak bude nasledovať pár receptov, v ktorých bude hlavnou ingredienciou práve hliva. Hliva je vynikajúcou potravinou s množstvom prospešných účinkou na zdravie. Obsahuje látky, ktoré majú protinádorové a imunomodulačné účinky. Konzumáciou hlivy si takisto aj chránite organizmus pred kardiovaskulárnymi ochoreniami. Ja ju väčšinou používam ako náhradu mäsa v niektorých receptoch. Veď postupne budem pridávať aj ostatné recepty, máte sa na čo tešiť :)



Potrebujeme /na 4 porcie/:

1 väčšia brokolica
200g hlivy
100g hrášku mrazeného alebo čerstvého
350g nivy
1/2 hrnčeka quinoi - v surovom stave
1 zväzok jarnej cibuľky
1 strúčik cesnaku
1 smotanový jogurt alebo kyslú smotanu
1 vajce

Quinou si uvaríme, brokolicu očistíme a rozoberieme na ružičky a pár minút povaríme v osolenej vriacej vode. Necháme vychladnúť. Zatiaľ si nakrájame nadrobno cibuľku a hlivu a na olivovom oleji si ich na cca 10 minút orestujeme. Všetko vložíme do zapekacej misy (ja som použila dve menšie), kto chce môže si ešte brokolicu nakrájať na drobnejšie. Vymiešame si jogurt s vajcom, pretlačeným strúčikom cesnaku a približne 1/3 rozdrobenej nivy. Pridáme do zapekacej misy a všetko dôkladne premiešame. Navrch rozdrobíme zvyšnú nivu a dáme zapiecť do rúry vyhriatej na 180 ºC približne na 30 minút.

You Might Also Like

0 komentárov

Sledujte ma na facebooku

Celkový počet zobrazení stránky