Šalát s pečenou cviklou a quinoou

10:22

Cviklu jednoducho milujem, čomu napovedá aj názov môjho blogu. Najradšej mám cviklu pečenú v alobale a takto si jej pripravujem vždy viac naraz a v chladničke mi vydrží aj zopár dní. Dnes som si z takto upečenej cvikly urobila šalát v kombinácií s fetou, čo jej fakt svedčí. Cvikla má množstvo priaznivých a ozdravných účinkov na náš organizmus a práve preto ju mám tak rada. Posilňuje imunitu, čistí obličky, znižuje cholesterol, má odkysľovacie účinky, je tiež dobrá na prevenciu proti rakovine a u žien napríklad znižuje menštruačné bolesti. Takisto je dobrá pri prechladnutí a podporuje krvotvorbu, takže ak chodíte darovať krv, viete čo treba jesť, aby sa vám rýchlejšie doplnila. Vtedy je tento šalát fakt ideálny, lebo špenát zase obsahuje veľké množtvo železa, ktoré vám po odbere tiež bude chýbať.




Potrebujeme /na jednu porciu/:

2-3 menšie cvikly - tie bývajú chutnejšie, väčšie cvikly použivam na odšťavenie
2 hrste listovej zeleniny - ja som tentokrát použila baby špenát, lebo sa nebije s výraznou chuťou cvikly
3-4 lyžice uvarenej quinoi
1/4 balenia feta syra
1 lyžica olivového oleja
bylinková soľ

Na upečenie cvikly potrebujeme:
1kg menších cvikiel
6-8 stručikov cesnaku
olivový olej
čerstvé lístky bazalky alebo sušená bazalka
alobal

Musíte počítať s tým, že príprava pečenej cvikly dosť dlho trvá. Takže neodporúčam sa do nej púšťať, ak prídete domov z práce vyhladovaní. Alebo je dobré si ju spraviť napr deň vopred. Ale teraz už k receptu..

Cviklu a cesnak ošúpeme a cviklu nakréjame na väčšie kocky. Z cvikly si pobíme na alobal kôpky, na každú kôpku dáme jeden až dva strúčiky cesnaku, zopár lístkov bazalky, posolíme a polejeme olejovým olejom. Každú kôpku zabalíme celú do alobalu, teda vytvoríme balíčky alebo taštičky, ktoré poukladáme na plech. Vyjde nám ich asi 6-8. Vložíme do rúry vyhriatej na 180 ºC a pečieme kým cvikla nezmäkne, cca 60 minút. Takáto pečená cvikla vydrží v chladničke 3-4 dni.

Kým sa nám cvikla pečie (ak ste ju neupiekli deň vopred), uvaríme si quinou. Ja si zvyknem uvariť quinoi viacej naraz a potom ju pridávam do rôznych jedál alebo šalátov. Potom už len naaranžujeme na špenátové listy cviklu, quinou, fetu a pokvapkáme olivovým olejom. Dobrú chuť!


You Might Also Like

0 komentárov

Sledujte ma na facebooku

Celkový počet zobrazení stránky